Den rigtige historie sælger

Storytelling som et markedsføringsredskab

Storytelling kan bruges som et markedsføringsredskab. At fortælle historer et et stærkt redskab inden for marketing, idet at der tales til kundernes hjerter. I gamle dage markedsførte virksomheder sig gennem produkter og priser. Det er der stadig nogen, som gør i dag. Man har dog fundet ud af med tiden, at markedsføre sig gennem produkter og priser er ikke længere godt nok. Der skal tales til kunders hjerter. Man skal finde en måde at differentiere sig på, idet at der er så meget konkurrence her på markedet nu til dags. Ved at fortælle Den stærke historie, kan man tale til kunders hjerter og leve op til kundernes forventninger.

Hav de rigtige historier om produkterne

Storytelling er først et stærkt markedsføringsredskab, hvis man har de rigtige historier om produkterne. Man skal finde den gode historie, den stærke historie om produkterne. Produkterne skal samtidig leve op til kundernes krav. Det vil sige, at det skal være nogle produkter, som er gode og som kunderne er glade for. Den gode historie skal være autentisk. Historier sælger, fordi kunderne godt kan lide at høre historier om oplevelser samt værdier. Man kan knytte en historie om en oplevelse eller give værdi til et produkt. Dermed kan man sælge indirekte via storytelling. Historierne behøver ikke blot at dreje sig om produkterne. Man kan sagtens fortælle om arbejdspladsen, virksomhedskulturen etc.

At fortælle er at leve! Få en ekspert til at fortælle historierne

Historierne virker kun, hvis man fortæller dem på den rigtige måde. Derfor kan man få en ekspert til at hjælpe med storytelling. Man kan få hjælp til storytelling hos www.bjerge.net. Peder Bjerge er en selvstændig kommunikationsspecialist, som har kompetencer inden for storytelling, og hvordan der tales til kunders hjerter!